09 juli, 2012

Sommar en stund

Blev visst ännu en varm sommardag. Jag har jobbat natt och sitter i skuggan och känner mig allmänt blä, typ bakfull. Blir ofta så när jag jobbat natt.
Molnen börjar hopa sig längre bort så det är väl bara att försöka komma ut i solen en liten stund iaf, för det kan ju dröja innan den kommer tillbaka.

Myggj**klar har vi fått också. Många. Det går knappt att sitta ute och inte att ha öppet utan myggnät. Stora, svarta och aggressiva är dom. Så att sitta ute på de varma kvällarna som varit har inte gått. Trist.

I helgen har jag pysslat med Lollo två dagar. Har varit väldigt trevligt. Men efter allt jobb förra veckan och pysslande i helgen så vet jag ju vad jag får ägna mina lediga dagar jag har till på torsdag. Städa och tvätta och plocka. Blä. Har inte orkat/hunnit så mycket under sista veckan, det syns om man säger så. Sen jobbar jag fyra nätter på rad över helgen.

Tillan har tappat sin andra framtand nu och har en sån söt dubbelglugg.


Inga kommentarer: