04 juni, 2012

Konfirmationen

Nu är Emelie konfirmerad. Allt gick jättebra. Kyrkan var fullproppad, men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Vi trängde ihop oss bra många på våra bänkar tom så vi fick beröm av prästen.
I vår kyrka finns två präster som är motsatserna av varandra. Den ena är världens tråkigaste. Praktexemplet på varför man inte går till kyrkan. Den andra tvärt om. Hur skön som helst. Igår sa han såhär i början
-Och ni som har stötande ringsignaler stäng av ljudet men stäng inte av mobilen för då kan ni ju inte fota och lägga upp bilder direkt på Facebook.
Som tur är så har konfirmanderna haft bara den bra prästen.

Efteråt var vi i hembygdsgården. Jag och Emelie hade gjort kycklingsallad, bakat bröd (det gjorde jag och F), gjort två dressingar, en sweet chili med vitlök och en mango-curry och till fikat blev det marängtårta med jordgubbar.
Jag tror att de flesta uppskattade dagen.

Många presenter blev det. Mest pengar efter som hon önskade det. Två halsband, ett smyckeskrin i silver, lite örhängen, en skyddsängel och lite annat fick hon också.

En lyckad dag trots att vi saknade några som tyvärr inte kunde komma <3

Bilden har jag lånat av Jenny. Alla mina bilder är i kameran som jag inte orkat tömma än eftersom min dator är så knäpp. Tog inte en enda bild med mobilen tyvärr.


Inga kommentarer: