16 maj, 2012

Min försenade present

Jag har ju glömt att skriva om min försenade födelsedagspresent. Tokiga svägerskan skulle ta med mig på ett äventyr, men jag fick inte veta vad. Hon själv höll på att spricka när hon inte skulle berätta vad, hihi. Jag älskar överraskningar så det var kul.

Jag fick några förhållningsorder.
-Inte smörja fötter eller underben
-Inte gå ner i källaren
-Inte dricka kaffe
Detta skulle gälla från kl 18 dagen innan. Att det var något med fötterna förstod jag ju, men det lät lite konstigt alltihop, framförallt det där med källaren.

Dagen innan läste jag i lokalblaskan om en som skulle till Big Brother huset med sina fiskar för hon hade ett fiskspa. Shit, tänkte jag. Inte fiskar, det fixar inte jag. Törs ju knappt bada i sjön för det finns fiskar där.
Och jag hade rätt. Det var fiskar. Men om hon har ordnat så kan inte jag banga. Jag fick ner fötterna med en rejäl mental ansträngning. Så otroligt läskigt först, men sen kom nyfikenheten. Och vet ni, det var inte så läskigt alls.

Men helt otroligt vilket resultat. Wow. Fötterna blev som bebisfötter. Mjuka och lena.
Vi ska snart tillbaka. Annica har mycket problem med sina fötter och ska köra en gång till. Jag ska ta mina onda torra händer. Återkommer om resultatet.

Men jag kan varmt rekommendera Tuna Fiskspa i Eskilstuna. Mysig miljö, trevlig ägare och annorlunda upplevelse.
Och förhållningsordern? Bara smörjan som var sant, det andra hittade hon på för att lura mig.....


Min fina svägerska Annica


Här sitter vi med fiskarna......faktiskt inte så läskigt som jag trodde.



Inga kommentarer: