25 december, 2010

Det var det

Jaha, då var det över. Julen slut för i år. Eller , det är ju annandag jul i morgon, men då jobbar jag hela dan och när jag kommer hem så åker F för att jobba.

Dan före julafton var jag helt i fas. Lite pyssel kvar men det ska man ju ha. Kokade gröt, griljerade skinka och gjorde en radiokaka. Klädde granen och sen åkte vi hem till goda vänner och blev bjudna på värsta julbordet. Helt underbart gott.

Julafton var lugn. Åt en god frukost och öppnade lite julklappar efter det. Sen åkte F och jobbade medan jag och barnen åkte till mina föräldrar och firade jul där. Fika, Kalle, Mat, Julklappar, Fika, Tv och sen sova typ. Sov kvar där med barnen så F skulle få sova efter arbetspass från 14-05.

Idag har vi bara inte gjort nånting vettigt alls, typ spelat spel och slöat, och jag är skittrött. Klarar inte att bara sitta i två dagar och inte göra nåt...blir helt slut.

Måndag blir det mellandagsrea och matshopping inför nyår.

Inga kommentarer: