21 februari, 2010

Hur mycket snö kan det komma

Nog för att jag gillar att det är snö på vintern...men nu börjar det kännas som om det är lite för mycket. Vi är definitivt inte vana vid den här snömängden och jag tror inte att nån hade väntat sig att det skulle komma så här mycket.
Problemet nu börjar bli var man ska göra av all snö som man skottar bort. Och vår väg/gata här ute börjar bli väldigt smal. Trottoaren är ett borta sen länge och för varje gång dom plogar så blir vallarna högre och bredare och vägen smalare.....




Idag var jag ute och skottade garagetaket. Det behövdes verkligen. Altantaket k0mmer vi inte åt att skotta så det har F reglat upp med stöttor för att det inte ska rasa. Nu väntar jag bara på att senaste snön kommer att rasa av från taket så går snart snön upp till vardagsrumsfönstret. Staketet är borta sen länge, ramen till studsmattan sticker upp lite över snön.
Jag undrar hur länge snön kommer att ligga kvar på vår baksida som vetter mot norr???? Till midsommar eller

2 kommentarer:

Lollo sa...

Tror vi får dansa runt en snögubbe till midsommar hahaha!
Håller med nu får det räcka!

Anonym sa...

Ja det räcker absolut nu, vi blev ju dessuton strandsatta i Borlänge nu så vi är rejält trötta på snön... även om det är fint ;-)

-Åsa