01 november, 2006

Min nya sjal...


Det kan man kalla snabb leverans...beställde sjalen via ett mail i lördags och på tisdagen kom brevbäraren och ringde på och hade en kartong medmin nya sjal i famnen....En Hoppediz i färgen Montreal.

Provade den på Tillan och hon gillade den...och jag med...Men i kartongen fanns en hel bok med olika knytningar och knutar...hjälp....hur ska jag hinna lära mig dom....Tiden räcker ju inte till som det är nu ju...
Men här kommer en bild på min nya snygga sjal....

Min gamla trikåsjal är utlånad. Lena kom och provade den till Nora..Nora somnade som en stock i den och sov hela kvällen när vi satt här och la ut tradera anonnser..så den lånade hon hem för att prova lite till.....
Det känns verkligen skillnad på trikåsjalen och den nya vävda....ändå väger Tilda bara 6 kg men hon sitter mycket stadigare i Hoppedizen.
Nu är det bara en ringsjal som fattas....men jag tänkte flirta lite med mamma och se om hon kan sy en till mig...

1 kommentar:

Unknown sa...

SNYGG! Åh, jag blir bara mer och mer sugen på en vävd sjal.... Nåja, än så länge fungerar tricot-slenen riktigt bra och jag har absolut inte råd med en ny.